Nyomtatási lehetőségek
PDF: Képek: /A4


Dátum:

Idő:
: :
: :
  • Nyitólap
  • Hírek
  • Közérdekű
  • Választási információk
  • Önkormányzat
    • Intézmények
    • Cégek, kisiparosok
    • Közösségek
    • Térkép
    • Írjon nekünk!
    • Rendeletek, határozatok
    • Nyilvántartások
    • Településkép
  • Rendezvények
  • Fotógaléria
  • A falu
  • Testvértelepülések
  • Felhasználó
Felhasználói Fiók
Elfelejtett azonosító vagy jelszó

Regisztráció

Elektronikus ügyintézés

Hivatali Portál logo
Önkormányzati Hivatali Portál
2025. május 18. (vasárnap)
Látogató 9

cikk alja
  •  
  • Önkormányzat

Tájékoztató elektronikus ügyintézés lehetőségéről

Tájékoztató elektronikus ügyintézés lehetőségéről

Tájékoztató elektronikus ügyintézés lehetőségéről

Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény (továbbiakban: E-ügyintézési tv.) értelmében 2018. január 1-től valamennyi közigazgatási hatósági jogkörrel rendelkező szerv – így a helyi önkormányzat és a polgármesteri hivatal is – a fela

Az elektronikus ügyintézés helyszíne, az Önkormányzati Hivatali Portál, amelyet az elektronikus ügyintézésre kötelezett szervek (gazdálkodó szervezetek valamint az ügyfél jogi képviselője), továbbá az e lehetőséggel élni kívánó természetes személyek (magánszemélyek) az https://ohp.asp.lgov.hu webcímen érhetnek el vagy a lenti logóra kattintva érhető el.

Intézze ügyeit elektronikusan!


Igénybe vehető elektronikus ügyintézési szolgáltatások az Önkormányzati Hivatali Portálon:
  • Adóegyenleg lekérdezés
    Az ügyfél lekérheti adott településhez tartozó helyi adó egyenlegét. Az egyenleg lekérdezéséhez a felhasználónak a KAÜ-s azonosítás után meg kell adnia az adóazonosító jelét, vagy adószámát is. Azonosítás után a felhasználó lekérdezheti az adott adott önkormányzati adóhatóságnál fennálló személyes adóegyenlegét, vagy képviseleti joggal felruházott személyként azon (természetes vagy jogi) személyek egyenlegét, amelyekkel kapcsolatban az önkormányzatnál jogosult eljárni.
  • Ügykövetés
    A bejelentkezett felhasználók lekérdezhetik az általuk az ASP Önkormányzati Hivatali Portál felületén elektronikusan indított helyi önkormányzati ügyek státuszát is. Az alkalmazás lehetőséget biztosít az ügyfelek számára az ügyintézési folyamat interneten keresztüli nyomon követésére.
  • Ügyindítás
    Az ügyindítás egy elektronikus űrlap benyújtását jelenti. A település és az ügy kiválasztása után az űrlapkitöltő alkalmazás segítségével az ügyfél kitölti az űrlapot, majd beküldi a települési önkormányzat hivatali tárhelyére. A címzett önkormányzat iratkezelője érkezteti a benyújtott űrlapot és iktatás után bekerül a megfelelő szakrendszerbe vagy eljut az ügyintézőhöz. Jelenleg az önkormányzat adó, ipar-, és kereskedelmi, hagyatéki leltár, birtokvédelmi, anyakönyvi és szociális ügyei támogatottak szakrendszeri fejlesztésekkel az önkormányzati ASP rendszeren keresztül, de az ún. e-Papír szolgáltatás segítségével bármilyen ezen kívüli ügy elektronikusan indítható. Az ügyindítás bejelentkezéshez és regisztrációhoz kötött szolgáltatás, ennek hiányában az űrlap legfeljebb csak nyomtatható és papír alapon nyújtható be.
Az e-Papír szolgáltatás a https://epapir.gov.hu címen érhető el.

Az Önkormányzati Hivatali Portálon történő ügyintézéshez azonosítás szükséges, így rendelkeznie kell ügyfélkapus regisztrációval (a regisztrációról bővebb információ a https://ugyfelkapu.magyarorszag.hu/regisztracio címen érhető el).

Felhívjuk figyelmüket, hogy
  • gazdálkodó szervezet ügyfél az E-ügyintézési tv. 14.§ (1) bekezdése alapján köteles bejelenteni az ügyintézési rendelkezésének nyilvántartásába (a továbbiakban: rendelkezési nyilvántartás) az elektronikus kapcsolattartásra szolgáló elérhetőségét. Ennek feltétele a – 2018. január 1-től kötelező – cégkapu regisztráció (https://cegkapu.gov.hu)
  • természetes személy ügyfél – amennyiben ügyeit elektronikusan kívánja intézni – az ügyintézési rendelkezésének nyilvántartásába (rendelkezési nyilvántartás) szíveskedjen alaprendelkezést tenni az elektronikus ügyintézés engedélyezése céljából.

(A rendelkezési nyilvántartás szolgál az ügyfelek ügyintézési rendelkezéseinek, illetve meghatalmazásainak rögzítésére. A rendelkezési nyilvántartás jelenleg a https://rendelkezes.kekkh.gov.hu/rny-public címen érhető el, azonosítást követően)
Az Önkormányzati Hivatali Portálon településünk nevének kiválasztása után megtalálhatják az ügyek elektronikus intézését biztosító nyomtatványokat (űrlapokat).

Amennyiben az intézni kívánt ügyhöz nyomtatványt nem találnak, használják az oldalról szintén elérhető e-Papir szolgáltatást. (https://epapir.gov.hu)

Az e-Papír általános célú elektronikus kéreleműrlap, ingyenes, hitelesített üzenetküldő alkalmazás, amely internet kapcsolaton keresztül, elektronikus úton összeköti az ügyfeleket a szolgáltatáshoz csatlakozott intézményekkel, szervekkel.

Illetékfizetési kötelezettség esetén követendő eljárás:
  • Az E-ügyintézési tv. 24.§ (1) bekezdése alapján természetes személy ügyfél jogosult az ügyintézésért fizetendő közterheket, adminisztratív díjakat, valamint a szolgáltatások ellenértékét elektronikus úton megfizetni.
  • Az E-ügyintézési tv. 24.§ (2) bekezdése alapján a gazdálkodó szervezet ügyfél az elektronikus ügyintézést biztosító szerv előtti ügye során köteles az ügyintézésért fizetendő közterheket, adminisztratív díjakat, valamint a szolgáltatások ellenértékét elektronikus úton megfizetni.
  • Abban az esetben, ha az elektronikusan indított ügy illetékköteles, gondoskodni kell a megfelelő összegű eljárási illeték megfizetésére.

2019-11-27 16:18

  • Intézmények
  • Cégek, kisiparosok
  • Közösségek
  • Térkép
  • Írjon nekünk!
  • Rendeletek, határozatok
  • Nyilvántartások
  • Településkép
cikk teteje
  •  
  • Önkormányzat

Megosztás

------------

Hírek

Dejtár Község Önkormányzata Gazdasági programja 2025-2029. évre
tovább

Hírek

Hirdetmény Iktatószám: CM/7659-8/2025.
tovább

Hírek

Tájékoztató A Semmelweis Egyetem Klinikai Központ Elnökének tájékoztatása a Fogászati és Szájsebészeti Oktató Intézet betegellátási helyszínének változásáról.
tovább

Hírek

Tájékoztató a 2025. évi téli igazgatási szünetről Tájékoztatom, hogy Dejtár Község Önkormányzatának Képviselő-testülete a 7/2025. (II.13.) számú határozatával 2025. december 29-től 2025. december 31-ig téli igazgatási szünetet rendelt el a Drégelypalánki Közös Önkormányzati Hivatalban.
tovább

Hírek

Az Agrárminisztérium Tájékoztatója a Romhányi Erdőtervezési Körzet igazgatási tevékenységének megkezdéséről
tovább

Hírek

Tájékoztató KSH Munkaerő-felmérésről A felmérés célja, hogy összehasonlításra alkalmas adatokat szolgáltasson az ország munkaerőpiaci helyzetéről, a foglalkoztatottságról és a munkanélküliségről, valamint a nyugdíjasok, a diákok és a gyermeket nevelők munkaerőpiaci jellemzőiről.
tovább

2025 Dejtár Község Önkormányzata • Design by ONDEPU
 
OK